przesuń do początku strony
Strona główna/Aktualności/35,7 mln zł dofinansowania na centrum przesiadkowe i trasy rowerowe

35,7 mln zł dofinansowania na centrum przesiadkowe i trasy rowerowe

27 Lipca 2017
kategoria:
News
35,7 mln zł dofinansowania na centrum przesiadkow

Obok zintegrowanego centrum przesiadkowego powstanie system tras rowerowych mających za zadanie skomunikowanie poszczególnych rejonów gminy. Na ten cel powiat pszczyński i gmina Pszczyna otrzymały 35,7 mln zł dofinansowania.

Zarząd Województwa Śląskiego ogłosił listę projektów, które otrzymają dotację. Projekt przewiduje m.in. budowę obiektu przy ul. Sokoła w Pszczynie, które stanowić będzie miejsce obsługi podróżnych. Mieszkańcy powiatu oraz turyści będą mogli przesiadać się pomiędzy różnymi środkami komunikacji - samochodami, rowerami, autobusami czy pociągami. To zadanie zgłosił powiat pszczyński, który będzie odpowiadał za jego realizację.

Gmina Pszczyna do końca listopada 2020 roku wybuduje 20 km tras rowerowych, prowadzących z pszczyńskich sołectw i osiedli do centrum przesiadkowego. To jedna z największych inwestycji realizowanych w gminie. Na ten cel Urząd Miejski przeznaczy 23 691 479 zł. Dofinansowanie inwestycji wynosi 18 752 858. Prawie 5 mln zł to wkład własny gminy.

Koncepcja zakłada wybudowanie 8 tras, ciągów rowerowych oraz pieszo-rowerowych umożliwiających komunikację z sąsiednimi gminami.

- Wiele miesięcy pracowaliśmy nad przygotowaniem niezbędnej dokumentacji. Dzisiaj przechodzimy do fazy realizacji. To dla gminy Pszczyna jedna z największych inwestycji w ostatnich latach i największy projekt, który realizujemy wspólnie z powiatem pszczyńskim. Obie inwestycje wpłyną na ochronę środowiska, komfort podróżowania oraz rozbudowę oczekiwanych przez mieszkańców sieci ścieżek rowerowych - informuje burmistrz Pszczyny Dariusz Skrobol

 

Planowane trasy rowerowe

- N1 - N2-

Odcinek N1 - N2 - wzdłuż DW 933 po stronie południowej - od ul. Konopnickiej do drogi gruntowej. ok. 0,170 km

- N-B -

Odcinek N-B - wzdłuż DW 933 po stronie południowej - od skrzyżowania z ul. Sikorskiego do skrzyżowania DW 933 z ul. Rudawki w Rudołtowicach

ok. 3,100 km

- I-J -

Odcinek I-J - od ul. Sokoła (centrum przesiadkowego)  przez park, ul. katowicką, K.Miarki, Łowiecką, Myśliwską do przystanku kolejowego w Piasku. ok. 4,750 km

- G-H1 -

Odcinek G-H1 - od ul. Sokoła (centrum przesiadkowego) ul. Kościuszki, Bogedaina, chodnik przy policji do ul. Bielskiej, śladami chodnika do ul. Dobrawy, wzdłuż ul. Marii Skłodowskiej Curie do skrzyżowania ul. Marii Skłodowskiej Curie z ul. Grzebłowiec przez osiedle Piastów

ok. 2,227 km

- G1-F1 -

Odcinek G1-F1 od ronda na ul. Bogedeina, ul. Korfantego do ronda Miast Partnerskich (ul. Cieszyńska) ok. 0,310 km

- F1-F2 -

Odcinek F1-F2 - od ronda Miast Partnerskich (ul. Cieszyńska)  wzdłuż DW 939 do ul. Fitelberga w Łące. ok. 2,700 km

- F2 -F3 -

Odcinek F2-F3 - od ul. Fitelberga w Łące  wzdłuż DW 939 do ul. Brzozowej w Wiśle Wielkiej. ok. 6,569 km

- N-O -

Odcinek N-O - od ul. Męczenników Oświęcimskich (DW933) do Kościoła w Ćwiklicach ok. 0,39 km

 

Sumaryczna długość wszystkich tras rowerowych wynosi 20,03 km