przesuń do początku strony
Strona główna/Aktualności/Telewizja przygotowuje materiał o szkole ze Studzienic

Telewizja przygotowuje materiał o szkole ze Studzienic

07 Września 2020
kategoria:
News
Telewizja przygotowuje materiał o szkole ze Studz

W studzienickim Zespole Szkolno-Przedszkolnym gościła telewizja Polsat. Wizyta ekipy telewizyjnej była związana z wyróżnieniem placówki z naszej gminy w konkursie EDUinspiracje.

Przypomnijmy, że szkoła w Studzienicach została doceniona przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji w kategorii PO WER za - co zaznaczono - ponadczasowy projekt "Enter dla TIK - podniesienie jakości kształcenia poprzez rozwijanie koncepcji informacyjno-komunikacyjnych nauczycieli Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Studzienicach".

W trakcie środowych nagrań uczniowie zaprezentowali reporterom technologie, z jakich korzystają w ramach nauki. W sobotę w telewizyjnym studiu o korzyściach płynących z takiego sposobu prowadzenia zajęć dydaktycznych opowiedali także pedagodzy. Przygotowany materiał zostanie publiczne zaprezentowany 2 października podczas III Kongresu Rozwoju Systemu Edukacji (organizowanego w formie wydarzenia wirtualnego). Wtedy też laureaci zostaną uhonorowani.

"ENTER dla TIK" to projekt dotyczący zarówno podnoszenia kompetencji przez nauczycieli, jak i obejmujący liczne działania czyniące naukę atrakcyjną. W jego ramach dziesięciu nauczycieli uczestniczyło na Malcie w kursie pn. ICT for Collaborative Project Based Teaching and Learning. Dzięki temu wyjazdowi nauczyciele zgłębili wiedzę na temat najnowszych zastosowań technologii informatycznych w procesie dydaktycznym. W efekcie w szkole zaczęto korzystać z licznych aplikacji ułatwiających uczenie się, takich jak np. Padlet, Kahoot czy Answer Garden. Zdobyte umiejętności pozwoliły na realizację kolejnego międzynarodowego projektu w ramach programu Erasmus+ pt. The ICT road to STEM through TCC.

W szkole zainicjowano również szereg ciekawych działań - zorganizowano konkursy wiedzy, Noce kodowania, realizowano projekty eTwinningowe, tworzono blogi i projekty regionalne. Lekcje zyskały na atrakcyjności, a uczniowie aktywnie angażują się w życie szkoły. Bardzo szeroko prowadzono także działania upowszechniające, a zdobytą wiedzą dzielono się nie tylko z nauczycielami z polskich szkół, ale również z pedagogami z placówek partnerskich z zagranicy. Projekt odniósł duży sukces i może stać się prawdziwą inspiracją edukacyjną.