Urząd Miejski w Pszczynie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej oraz Biuletynu Informacji Publicznej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Urzędu Miejskiego w Pszczynie www.pszczyna.pl oraz do Biuletynu Infrmacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Pszczynie.
Data sporządzenia Deklaracji dostępności i metoda oceny dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-18
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Urząd Miejski w Pszczynie
Rynek 2
43-200 Pszczyna
Tel. 32 449-39-00
Fax. 32 449-39-18
E-mail:
Andrzej Lubski
Dworcowa 30, 43-200 Pszczyna
Tel. 32 449-38-76
Biuletyn Informacji Publicznej:
Data uruchomienia strony: 2014.07.30.
Data aktualizacji strony: 2020.09.18
Strona internetowa Biuletynu Informacji Publicznej jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Na żądanie Klienta niedostępne treści mogą zostać przetworzone na dostępne cyfrowo lub udostępnione w alternatywnej formie.
Wyłączenia:
Ułatwienia na stronie BIP:
Strona www.pszczyna.pl:
Data uruchomienia strony: 23 grudnia 2016 r
Data aktualizacji strony: -
Strona internetowa www.pszczyna.pl jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Na żądanie Klienta niedostępne treści mogą zostać przetworzone na dostępne cyfrowo lub udostępnione w alternatywnej formie.
Filmy opublikowane po 23 września 2020 r. będą posiadały napisy.
Ułatwienia na stronie www.pszczyna.pl:
Dokłada się starań, aby na bieżąco usuwać stwierdzone bariery na stronie internetowej.
Aplikacje mobilne: Gmina nie posiada aplikacji mobilnych
W przypadku problemów z dostępnością treści zawartych na stronie internetowej lub w Biuletynie Informacji Publicznej prosimy o kontakt. Osobą wyznaczoną do realizacji spraw w zakresie dostępności cyfrowej jest Andrzej Lubski. Kontaktować można się drogą telefoniczną pod numerem telefonu 32 449 38 76 lub pocztą elektroniczną na adres e-mail: . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać wnioski o zapewnienie dostępności. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich
Siedziby Urzędu Miejskiego w Pszczynie:
Od dnia 1 kwietnia 2012 r. obowiązuje ustawa o języku migowym i innych środkach komunikowania się, uprawniająca osoby niesłyszące i głuche do skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w urzędzie. Ponadto osoby niesłyszące lub głuche mogą kontaktować się z Urzędem przy wykorzystaniu jednej z poniższych form:
e-mail na adres:
fax na numer: 32 449 39 55
drogą pocztową na adres Urzędu tj.: Urząd Miejski w Pszczynie, ul. Rynek 2, 43 - 200 Pszczyna.
W myśl wyżej wymienionej ustawy Urząd Miejski w Pszczynie na swój koszt zapewnia dostęp do tłumacza. Osoba uprawniona proszona jest o zgłoszenie chęci skorzystania z pomocy tłumacza co najmniej 3 dni wcześniej, wskazując jednocześnie wybraną metodę komunikowania się. W każdej innej sytuacji, niewymagającej obecności tłumacza przysięgłego, istnieje możliwość skorzystania z pomocy pracownika Urzędu Miejskiego, posługującego się językiem migowym.
Informacja dla osób niedowidzących
Na prośbę osoby niedowidzącej istnieje możliwość udostępnienia decyzji i komunikatów w druku powiększonym. Strona internetowa www.pszczyna.pl posiada ułatwienia dla osób niedowidzących. W prawym górnym rogu strony znajduje się ikona umożliwiająca wybór większej czcionki. Umożliwia to dostosowanie strony do własnych potrzeb. Osoby z niepełnosprawnościami mają prawo wstępu z psem asystującym do wszystkich ogólnodostępnych przestrzeni budynku.
format | Nazwa pliku | Data publikacji | Rozmiar | Pobierz |
---|---|---|---|---|
Raport_Urząd Miejski w Pszczynie.pdf | 2021-04-01 | 3.56MB | pobierz plik: Raport_Urząd Miejski w Pszczynie.pdf | |
docx | Wniosek_o_zapewnienie_dostepnosci.docx | 2021-09-06 | 24.19KB | pobierz plik: Wniosek_o_zapewnienie_dostepnosci.docx |
Wniosek_o_zapewnienie_dostepnosci.pdf | 2021-09-06 | 70.62KB | pobierz plik: Wniosek_o_zapewnienie_dostepnosci.pdf |