przesuń do początku strony
Strona główna/Aktualności/Nowe pracownie językowe i terminalowa w trzech szkołach

Nowe pracownie językowe i terminalowa w trzech szkołach

13 Kwietnia 2023
kategoria:
News
Nowe pracownie językowe i terminalowa w trzech sz

Jeszcze w kwietniu w Szkole Podstawowej nr 5 i w Szkole Podstawowej nr 6 utworzone zostaną nowe pracownie językowe. W tym samym czasie w Szkole Podstawowej nr 1 wyposażona zostanie pracownia terminalowa. Na obie inwestycje gmina Pszczyna pozyskała środki z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu państwa.

W szkołach podstawowych na osiedlu Piastów (SP nr 5) i osiedlu Kolonia Jasna (SP nr 6) powstaną pracownie językowe wyposażone w: monitor interaktywny, głośniki, słuchawki nauszne, komputer, jednostkę centralną, okablowanie, a także meble.

W Szkole Podstawowej nr 1 (osiedle Śródmieście) zamontowane zostaną monitory, komputery wraz z urządzeniami peryferyjnymi. W urządzeniach będzie niezbędne oprogramowanie. W sali pojawią się też nowe biurka i krzesła.

Wartość projektu wynosi 165 tysięcy złotych, z czego aż 148,5 tysiąca złotych gmina Pszczyna pozyskała ze środków zewnętrznych, tj. Europejskiego Funduszu Społecznego, jak i z budżetu państwa. Wszystkie prace zostaną wykonane do 20 kwietnia.

- Od wielu lat inwestujemy w placówki oświatowe, poprawiamy infrastrukturę i wyposażenie. Takie działania niosą ze sobą wiele korzyści. Między innymi umożliwiają uczniom otrzymać lepsze wykształcenie, większą wiedzę praktyczną czy pozwalają wyrównać szanse bez względu na status społeczny i pochodzenie. Wspierając przedszkola i szkoły dajemy też możliwość rozwoju zainteresowań i pasji - mówi burmistrz Dariusz Skrobol.

Jak dodaje burmistrz, od wielu lat w pszczyńskich szkołach powstają zielone pracownie, coraz lepiej wyposażone są pracownie informatyczne i językowe. W tym roku uruchomiony pilotażowo został również Pszczyński Szkolny Budżet Obywatelski, który nie tylko uczy odpowiedzialności i współdecydowania, ale samym uczniom dał możliwość wydatkowania 95 tysięcy złotych.

- Chcieliśmy, aby to uczniowie mogli pokazać swoje potrzeby, wskazać kierunki rozwoju i inicjatyw. Nie ukrywam, że być może część z tych pomysłów stanie się dla nas inspiracją i wskazówką do realizacji nie tylko w szkole, gdzie taki pomysł się narodził, ale również w innych placówkach - zapowiada Dariusz Skrobol.